Napjainkban, azt követően, hogy az internet meghódította az egész világot, számos olyan tevékenység született, amely online végezhető gyorsan, időt spórolva. Így jöttek létre a már nagyon is közismert webáruházak, amik megannyi előnnyel rendelkeznek a hagyományos üzletekhez és boltokhoz képest. A webshopok egyik ilyen előnyei, hogy olyan potenciális fogyasztókat és vásárlókat is elér vele az üzlettulajdonos, akik webáruház nélkül talán sose térnének be az adott vállalat üzletébe, vagy a nagy távolság miatt, vagy, mert nem gondolná a vevő, hogy felkeltheti az érdeklődését az üzlet kínálata. Míg otthonról az internet keresőjét böngészve a jól keresőoptimalizált webshop a vásárló figyelmét felkelti, pár percet szánva a webáruház kínálatának átnézésére, máris nézelődőből vásárlóvá válhat. A másik nagy előnye egy webshopnak, hogy napi 24 órában az érdeklődők rendelkezésére áll, nincs nyitvatartási idő, üzlet bérleti díjfizetési kötelezettség, illetve nem kell külön eladót alkalmazni. Mindemellett egy webáruház üzemeletetéséhez nincs szükség különösebb számítógépes tudásra, egyszerűen, könnyen kezelhető rendszerről van szó, mely adatait a nap bármely szakában, akár percek alatt meg lehet változtatni. Gyorsan és egyszerűen lehet menedzselni egy webshopot akár még otthonról is, így akár kitűnő kiegészítő bevételi forrása lehet egy fizikailag valós üzlet tevékenysége mellett.