Egy virtuális telefonos rendszer kialakítása nem sokban tér el egy hagyományos telefonközpont építésétől. A virtuális telefonközpont sokszor alternatívát jelent a hagyományos kábeles telefonközponttal szemben. Egy azonban nem változott. A rendszert jól meg kell tervezni, hogy a lehető legtovább stabilan működhessen. Ehhez jó szakemberekre és jártas mérnökökre lesz szükség, akik minden akadályt elhárítanak a tervezés fázisában. Főleg informatikus végzettségű embereket és partnereket érdemes keresni erre a feladatra, hiszen a virtuális telefonos hálózat kialakításának kihívása, főleg erre a területre korlátozódik. Mindenképp számoljuk ki előre a költségeket, hogy képet kapjunk a végösszegről, amelyet el kell költenünk erre a vállalkozásra. A virtuális telefonközpont karbantartására is szereznünk kell egy embert. Szerencsére, eme rendszer szervízelése valamivel egyszerűbb feladat, mint a sima telefonközpontok karbantartása. Ha minden akadályt sikerrel vettünk, akkor hamar letudhatjuk a projektet és vállalkozásunk sokkal hatékonyabban működhet tovább, egy megbízható telefonos rendszerrel.