A klímagáz szintje idővel csökken

klímagáz
klímagáz

A gépkocsik légkondicionálója csak akkor fog megfelelő hatásfokkal működni, amennyiben karban van tartva. Ha nem hűt eléggé, az első teendő a klímagáz szintjének az ellenőrzése, de ezt a folyamatot és az utántöltést mindenképp szakemberre ajánlott bízni. A hűtőközeg 20% feletti csökkenése esetén már nem fog a berendezés jól funkcionálni. A feltöltés megoldja a problémát, ideiglenesen.

Mert a gázszivárgás oka a klíma anyagának, a tömítéseknek és a vezetékeknek az elgyengülése, ami alig észrevehető, de folyamatos klímagáz-szökéshez vezet. A tartós megoldás a teljes hálózat ellenőrzése, ami a nyomásellenőrzés során megtörténik. A klímagáz szabad áramlása a lényeg, a szennyeződések eltömíthetik a csöveket és az alkatrészeket, át kell mindent fertőtleníteni a feltöltés alkalmával ózonnal.

A gépkocsi karbantartás fogalmába nem csupán a hajtómű, a futómű és a karosszéria átnézése és javítása tartozik. Igen fontos a légkondi feltöltését követő klíma nyomáspróba elvégzése is. Ennek során fény derülhet az esetleges szivárgásokra és a lerakódásokra, amelyek a lokalizációt követően megszüntethetőek.

A folyamat egy elektronikus szivárgáskereső berendezés alkalmazásával megy végbe, ami igen érzékeny műszer és kimutatja az 5 gr/évnél kisebb szivárgásokat is. Nemcsak a rendes funkcionálás érdekében fontos megszüntetni a gáz szökését, hanem környezetvédelmi szempontból is, mivel a kiszabadult hűtőközeg károsítja az ózonréteget. A klíma nyomáspróba során nitrogénnel töltik fel a rendszer, ami hallhatóvá teszi a szivárgásokat és a buborékképző folyadék bevetésével pontosan kimutatja a probléma helyét.